Bronkit!

Så va man tillbaka hemma igen, tillbaka till de man strax innan man åkte från london sakna lite och till det som man en gång än en gång blev påmind om varför man lämnade...rutiner, tjat och måsten.....

Ne de e klart att de alltid e kul att komma hem , va snabbt de går innan allt blir som vanligt, tog kaske två timmar så va allt som de brukade......


va lite små sjuk innan ja for eller i alla fall förkyld.,.nu har ja gått o blivit ännu värre , massa hosta och grejer så idag på jobbet fick dom nog av mig och även jag....har hostat som om ja hade  tuberkolos  i två veckor snart. Fick därför lämna jobbet tidigare för att ta mig upp till akuten och doktorn....gör onte i ryggen när ja hostar och då skrämde folk upp mig på jobbet och sa att de va lugninflamation...men de va de inte...luftrörs inflamation eller Bronkit me ett finare ord...nån bakerie som inte vill ge me sig så fick antibiotika  så nu ska ja nog bli frisk........

image143Så ser de ut i mina lungar nu tydligen,vet inte va som e vad dock =)

annars när ja vart hemma har ja inte gjort så mycke ,...Hade en mindre tillställning i lördags när de va FF på ullamsväg. blev ett jäkla gäng som käka tacos o såg på familjeprogramm på tv...X antal flaskor rövin slank ner oxå...

Sen dagen efter bar de av ner till halmstad, utflytten e i full gång och vi ska ner igen på söndag morgon för att hämta de sista....ska bli gött o få de gjort faktistk.....
E lite trång at bo hemma dock även fast vi bara e två i huset (mamma e på gran can) så kännes de som de e lite plats ..har ju en mamma som förvandlat detta hur till ett hotell komplex (all inklusive) för farsgubbem,,,han e bortskämt  ...o han strör nu grejer över hela huset ..ser ut som fan efter som att mor min inte e häör o plockar efter han.......+ poäng e att ja får välja käket !

Va inne i stan i förrgår och hälsa på Pillevipp, va rikgit nice , saknat henne,... han in till make-up store o handla massa ny make -up va behövligt och nödvändigt...good call av mig där...vi drog en biff me beanesse på bryggan,avenyn o sen hem till henne på te på redbergsplatsen...enm kanon fin lägenehet!....vi kolla på barnmorskerna men pilla höll ordagrant på att svimma halvvägs in programmet så hon fick gå o lägga sig ..stackars....

annars har ja bara jobbat , känns att man inte jobbat på ett tag, de tär på kroppen att komma tillbaka till en rutin..särskilt oxå när man igår blev satt i mejeriet oxå tillbringade 6 timmar inne i kylen ...kallt så inte undra på att man e sjuk....känner mig dock inte sjuk så de e gött ,bara jobbig hosta som min pappa e livrädd att få..han kommer nog inte undan e ja rädd....

NE nu vankas de kaffe o glass, dunderkuren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0